Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Christian spirituality --- Stigmatization --- Saints --- Human body --- Religious aspects --- Catholic Church --- 248.219 --- Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Stigmatisation --- Corps humain --- Aspect religieux --- Eglise catholique --- 248.219 Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Stigmates
Choose an application
Psychiatry --- Christian spirituality --- anno 1200-1799 --- Italy --- #gsdb10 --- #GGSB: Heiligen --- #GGSB: Mystiek --- #GGSB: Volksreligie (volksreligiositeit / devotie) --- 248.153.4 --- 248.219 --- Anorexia nervosa --- Eetstoornissen --- Vasten. Versterving. Onthouding --- Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- 248.219 Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- 248.153.4 Vasten. Versterving. Onthouding --- Christelijke spiritualiteit --- Psychiatrie --- Italië --- Heiligen --- Mystiek --- Volksreligie (volksreligiositeit / devotie)
Choose an application
Francis of Assisi's reported reception of the stigmata on Mount La Verna in 1224 is almost universally considered to be the first documented account of an individual miraculously and physically receiving the five wounds of Christ. The early thirteenth-century appearance of this miracle, however, is not as unexpected as it first seems. Interpretations of Galatians 6:17-I bear the marks of the Lord Jesus Christ in my body-had been circulating since the early Middle Ages in biblical commentaries. These works perceived those with the stigmata as metaphorical representations of martyrs bearing the marks of persecution in order to spread the teaching of Christ in the face of resistance. By the seventh century, the meaning of Galatians 6:17 had been appropriated by bishops and priests as a sign or mark of Christ that they received invisibly at their ordination. Priests and bishops came to be compared to soldiers of Christ, who bore the brand (stigmata) of God on their bodies, just like Roman soldiers who were branded with the name of their emperor. In the eleventh century, monks and nuns were preceived as bearing the stigmata in so far as they lived a life of renunciation out of love for Christ By the early twelfth century, crusaders were said to bear the actual marks of the passion in death and even sometimes as they entered into battle.The Stigmata in Medieval and Early Modern Europe traces the birth and evolution of religious stigmata and particularly of stigmatic theology, as understood through the ensemble of theological discussions and devotional practices. Carolyn Muessig assesses the role stigmatics played in medieval and early modern religious culture, and the way their contemporaries reacted to them. The period studied covers the dominant discourse of stigmatic theology: that is, from Peter Damian's eleventh-century theological writings to 1630 when the papacy officially recognised the authenticity of Catherine of Siena's stigmata
Christian special devotions --- Christian church history --- anno 500-1499 --- Europe --- 248.219 --- 248.219 Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Stigmatization --- Stigmatisation --- Miracles --- Stigmatization. --- History. --- Histoire --- History of doctrines. --- Histoire des doctrines --- Stigmates
Choose an application
Op 16 februari 1981 sterft Marthe Robin, bijgenaamd de ‘gestigmatiseerde van de Drôme’. Door velen wordt ze beschouwd als één van de grote mystici uit de voorbije decennia. Meer dan honderdduizend mensen brachten haar een bezoek in de kleine hoeve waar ze blijvend aan haar bed gekluisterd was, verlamd en blind. Velen ontvingen bij die gelegenheid een verhelderend antwoord op hun vragen. Gedurende jaren beleefde ze elke vrijdag het lijden van Christus. Ze was de bezielster van de Foyers de Charité’ die over heel de wereld centra zijn van evangelisatie. Meerdere stichters van nieuwe religieuze communiteiten vonden bij haar inspiratie en bemoediging. Van hogerhand ontving Koen De Meester de uitnodiging om haar geschriften kritisch te onderzoeken, liefst vierduizend getypte bladzijden. Met de hem eigen nauwkeurigheid en niet aflatende speurzin gaat hij als een echte detective aan de slag. Ter plaatse onderzoekt hij haar kamer en kasten, spreekt met mensen die haar nog gekend hebben, gaat op zoek naar documenten die niemand meer kent. Laag na laag gaat hij dieper delven om tenslotte de echte Marthe Robin te ontdekken. Tot zijn eigen verbazing stelt hij vast dat haar heiligheid en mystieke ervaring iets heel anders verbergen… Zijn bevindingen publiceerde hij eerst in Frankrijk. Daar sloeg zijn boek in als een bom. Dit boek is een vlot leesbare samenvatting van de Franse studie.
248 ROBIN, MARTHE --- 248.219 --- 248.231 --- C1 --- mystiek --- religieuze ervaring --- spiritualiteit --- 248.219 Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- 248.231 Mystiek bedrog --- Mystiek bedrog --- 248 ROBIN, MARTHE Spiritualite. Ascese. Mystique. Theologie ascetique et mystique. Devotion--ROBIN, MARTHE --- 248 ROBIN, MARTHE Spiritualiteit. Ascese. Mystiek. Vroomheid--ROBIN, MARTHE --- Spiritualite. Ascese. Mystique. Theologie ascetique et mystique. Devotion--ROBIN, MARTHE --- Spiritualiteit. Ascese. Mystiek. Vroomheid--ROBIN, MARTHE --- Kerken en religie --- Christian spirituality --- Robin, Marthe --- anno 1900-1999 --- France --- Spiritualiteit (Geel) --- Parapsychologie ; Paranormale fenomenen --- Religieuze ervaring --- Mystiek --- 248219 --- 248231 --- mystiek. --- religieuze ervaring. --- spiritualiteit. --- Parapsychologie ; Paranormale fenomenen. --- Religieuze ervaring. --- Spiritualiteit Ascese Mystiek Vroomheid--ROBIN, MARTHE --- Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen. --- Mystiek bedrog. --- Kerken en religie. --- Mystiek. --- History --- Catholic Church --- Members of congregations --- Spirituality --- Biographical details --- Book
Choose an application
Psychiatry --- Christian spirituality --- Italy --- Anorexia nervosa --- Christian saints --- Women --- #SBIB:39A9 --- 248.219 --- 616.89-008.445 --- 248.219 Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Saints --- Canonization --- Eating disorders --- Patients&delete& --- History --- Psychology&delete& --- Medische antropologie / gezondheid / handicaps --- Religieuze en politieke waangedachten. Religieuze manie --- Patients --- History. --- Psychology --- Anorexia Nervosa --- Religion and Medicine. --- Femmes --- history. --- Histoire --- Christianity --- history --- psychology --- Christian saints - Italy - History --- Women - Italy - History --- Women - Italy - Psychology - History --- Anorexia nervosa - Patients - Italy - History --- Christianity - history --- Women - psychology --- Saintes femmes
Choose an application
In the nineteenth century a new type of mystic emerged in Catholic Europe. While cases of stigmatisation had been reported since the thirteenth century, this era witnessed the development of the 'stigmatic': young women who attracted widespread interest thanks to the appearance of physical stigmata. To understand the popularity of these stigmatics we need to regard them as the 'saints' and religious 'celebrities' of their time. With their 'miraculous' bodies, they fit contemporary popular ideas (if not necessarily those of the Church) of what sanctity was. As knowledge about them spread via modern media and their fame became marketable, they developed into religious 'celebrities'.
Stigmatization --- Stigmatics --- Women in the Catholic Church --- Fame --- 248.219 --- 248.159.23 --- 248.159.23 Devotie tot het lijden van Jezus Christus. Kruisweg --- Devotie tot het lijden van Jezus Christus. Kruisweg --- 248.219 Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Lichamelijke mystieke verschijnselen: stigmatisatie; buitengewoon vasten; tranen; stralingen --- Stigmatists --- Persons --- Stigmata --- Miracles --- Social aspects --- Public opinion --- Religious aspects&delete& --- Christianity --- Europe --- Council of Europe countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Religious life and customs --- History --- Public opinion. --- Religious aspects --- Christianity. --- Celebrity --- Renown --- Glory --- Christian spirituality --- anno 1800-1899 --- History. --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- Christian mysticism
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|